Dax för nummer 2 av Klassikern, Vätternrundan!

2010-05-16

Jepp, då var man ute i "hetluften" igen. Race nummer 2 av 4 !!!!!

Om 33 dagar, alltså fredag 18/6 klockan 20.30 sticker jag i väg på cykel 300 km runt Vättern,
start och mål i Motala. Helt galet! Jag har som längst cyklat 30 km och jag kan lova att det gör
ont i "gumpen" efter en sån resa på c:a 1 och en halv timme.
Men har man gett sig in i leken, så får man leken tåla.....

Tränat något kanske någon undrar? Ja, det undrar jag också. Dagarna efter vasaloppet (Öppna spåret)
har bara rusat iväg och försvunnit runt hörnet, men jag har en plan..... ska träna uti h-vete dom här
sista veckorna och bli snabb som en iller på cykel, hur nu det skulle se ut......

Jag ska erkänna att jag börjar bli lätt nervös nu och ångesten börjar krypa i mig, huvva!
Min tidsplan att ta mig runt ligger på 18 timmar och med Vasan som ett färskt minne,
så kanske jag bör lägga på c:a 2 timmar. Men kan Ni fatta, jag ska vara ute och cykla i nästan 20 timmar!
Man borde kanske sinnesundersökas eller gå och prata med någon, eller?

Återkommer med bättre kroppslig status och psykisk balans när det närmar sig och tillsdess,
sköt om Er och kom ihåg dom bevingade orden från en (ö)känd grekisk filosof,
"bättre en trött Kjell på kontoret än en trasig Kjell liggande i ett dike utmed ett cykelspår"



Forsättning följer.......

Kommentarer
Postat av: Anette Yngvesson

Kom igen, minst 100 mil i benen före loppet....

Jag tror på dig!

2010-05-18 @ 09:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0